Již rok uplynul od premiéry posledního snímku Quentina Tarantina – Nespoutaný Django. Jak se snímku dařilo v zahraničních a českých kinech? Kolik na něj zavítalo diváků? Jak se prodávaly Blu-ray a DVD disky? Pojďme si společně připomenout Nespoutaného Djanga v několika zajímavých číslech…

Nespoutaný Django – rok po premiéře

Autor: gogo, Přidáno: 21. 1. 2014, 16:38
Zobrazení: 4381

Nespoutaný Django měl světovou premiéru už 25. prosince 2012, avšak na většinu světových trhů se dostal až po Novém roce, do ČR konkrétně 17. ledna 2013. Po úspěších Hanebných panchartů dostal Quentin Tarantino k dispozici nejštědřejší rozpočet ve své kariéře, konkrétně rovných 100 milionů dolarů. Už krátce po premiéře však bylo jasné, že to z pohledu producentů byly velmi dobře investované finance. Snímek šel do amerických kin v úterý a hned první den vydělal přes 15 milionů dolarů, čímž se stal čtvrtým nejúspěšnějším filmem v historii, který otevíral právě v úterý, a třetím nejúspěšnějším filmem v historii, který otevíral o Vánocích! Nespoutaný Django nakonec jen v kinech v USA vydělal takřka 163 miliony USD, čímž se stal třetím nejvýdělečnějším westernem všech dob (po Opravdové kuráži a Tanci s vlky)! Jelikož měl v USA film premiéru ještě v roce 2012, počítají se souhrnné tržby právě za tento rok a Nespoutaný Django se tak umístil na 15. místě v tabulce výdělků pro rok 2012.

Django Unchained však nebodoval jen v USA, ale i jinde. Stal se např. prvním filmem Quentina Tarantina, který byl oficiálně promítán v Číně. Obrovskou sumu pak vydělal v Německu, odkud jen z kin zamířilo na konto téměř 52 milionů dolarů! I v Čechách si Django vedl nesmírně dobře. Do tuzemských kin na něj zavítalo 200 000 diváků, kteří do kas přinesli na 27,3 miliony Kč. Finančně tak sice předstihl v tuzemských tržbách Hanebné pancharty, nicméně jen díky dražšímu vstupnému, protože právě na ně zamířilo v roce 2009 takřka čtvrt milionu diváků. Celkově se v roce 2013 stal Nespoutaný Django 12. nejnavštěvovanějším filmem v našich kinech (sedmým pak jen mezi zahraničními filmy).

Celosvětové tržby pak vystoupaly až na více než 425 milionů dolarů, což je o více než 100 milionů USD víc, než Hanební pancharti, čímže se Nespoutaný Django stal suverénně nejvýdělečnějším filmem Quentina Tarantina. Django však nebodoval jen na plátnech, ale také na domácích nosičích. V USA se několik týdnů držel na špici prodejnosti DVD a Blu-ray disků. Jen v USA se prodalo na 1,3 miliony Blu-ray (4. nejprodávanější titul na Blu-ray v USA) a přes 1,5 milionu DVD (11. nejprodávanější titul). Celkové tržby za domácí nosiče jsou jen v USA více než 56 milionové (v USD). Důkazem úspěchu domácích nosičů je i značné množství různých edic, které se mj. dostaly i k nám, včetně speciální sběratelské edice!

Nespoutaný Django tak byl úspěšný nejen finančně, ale i co se kvality a popularity týče. Statistiky hovoří jasně: ČSFD – průměrné hodnocení 88% (od více než 34 000 fanoušků), 74. nejlepší a 43. nejoblíbenější film. IMDB – průměrné hodnocení 8,5 od více než půl milionu uživatelů, 52. místo v žebříčku TOP 250. O popularitě mezi kritiky pak svědčí i spousta cen, včetně dvou Oscarů.

Quentin Tarantino zkrátka a dobře nastavil Hanebnýma panchartama laťku zatraceně vysoko. Nespoutaný Django ji pak posunul ještě o řád výš. Podaří se to i do třetice? To uvidíme snad příští rok s novým Tarantinovým filmem The Hateful Eight, doufejme že i opět s Christophem Waltzem…

(Pozn.: všechny statistické údaje jsou platné k 21. 1. 2014)